کد خبر:3828
پ
۱۳۹۲۱۲۱۲۱۳۲۶۰۶۵۷۴۲۲۵۳۷۶۴

ازسرگیری خرید طلا توسط بانک مرکزی روسیه در بازار داخلی

بانک مرکزی روسیه در تلاش برای حفظ ثبات مالی در کشور به دنبال تصمیم آمریکا و متحدانش در قطع ارتباط روسیه با سوئیفت، خرید طلا در بازار داخلی را از ۲۸ فوریه آغاز می‌کند. – اخبار اقتصادی – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بانک مرکزی روسیه در روز..

بانک مرکزی روسیه در تلاش برای حفظ ثبات مالی در کشور به دنبال تصمیم آمریکا و متحدانش در قطع ارتباط روسیه با سوئیفت، خرید طلا در بازار داخلی را از ۲۸ فوریه آغاز می‌کند.

– اخبار اقتصادی –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بانک مرکزی روسیه در روز یکشنبه اعلام کرد خرید طلا در بازار داخلی را از ۲۸ فوریه آغاز می‌کند. روسیه تلاش می‌کند ثبات مالی را در بحبوحه‌ تحریم‌های غربی علیه مسکو به‌خاطر حمله به اوکراین حفظ کند.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده به بازار فلزات گرانبها بازمی‌گردد.

آمریکا، انگلیس، اروپا و کانادا دسترسی روسیه به سوئیفت را به زودی قطع می‌کنندکشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی روسیه می‌بندند

این اقدام روسیه به‌دنبال توافق آمریکا و متحدانش برای قطع ارتباط این کشور با شبکه پرداخت بین‌المللی سوئیفت صورت‌گرفته است. به‌این‌ترتیب دسترسی روسیه به بانک‌های بیش‌از ۲۰۰ کشور قطع می‌شود. این تصمیم جهت تضعیف قدرت مالی روسیه گرفته‌شده است.

قیمت طلا در پنجشنبه گذشته به‌دنبال بی‌ثباتی بالا در بازار سهام آمریکا به ۱۹۲۵٫۱۰ دلار رسید که بالاترین رقم طی ۵۲ هفته گذشته بود.

بانک مرکزی روسیه همچنین انتشار اوراق قرضه‌ای را که می‌توان از آن‌ها برای گرفتن وام استفاده کرد افزایش داده و به بازیگران بازار دستور داده درخواست مشتریان خارجی برای فروش اوراق بهاردار روسیه را رد کنند.

ارزش روبل ۳۰ درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام/۸۴

فدراسیون صنعت نفت ایران