کد خبر:3222
پ
۱۳۹۳۰۱۲۹۰۹۴۸۲۷۷۰۲۵۴۹۳۴۴

لزوم کاهش میانگین سنی ناوگان حمل فرآورده‌های نفتی/ بهترین راه مصرف LPG هدایت آن به سمت پتروشیمی است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با توجه به قیمت‌ها در بازارهای جهانی، بهترین راه مصرف LPG، هدایت این محصول به سمت خوراک پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش است تا به محصولات با ارزش افزوده بیشتری چون پروپیلن تبدیل شود. – اخبار اقتصادی -..

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با توجه به قیمت‌ها در بازارهای جهانی، بهترین راه مصرف LPG، هدایت این محصول به سمت خوراک پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش است تا به محصولات با ارزش افزوده بیشتری چون پروپیلن تبدیل شود.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بانک ملت، شرکت ماموت و رخش خودرو، اظهار داشت: در زمستان امسال، یک میلیارد لیتر سوخت بیش از سال گذشته به نیروگاه‌ها تحویل شد و مشکل و چالشی در حوزه نیروگاهی و صنایع در تأمین سوخت جایگزین گاز وجود نداشت.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "با تلاشی که در شرکت‌های حمل و نقل انجام شد و تلاش و همدلی یکپارچه، توانستیم از زمستان عبور کنیم"، گفت: تأمین سوخت زمستانه با همدلی و تعامل مطلوبی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "در حوزه سیاست گذاری در بهینه سازی مصرف انرژی در حمل و نقل دو مبحث مهم وجود دارد"، گفت: یکی از این بخش‌ها بهینه سازی سبد سوخت در حوزه حمل و نقل است.

وی افزود: سیاست‌ها در حوزه LPG را مشخص کرده‌ایم و با توجه به قیمت‌ها در بازارهای جهانی، بهترین راه مصرف LPG، هدایت این محصول به سمت خوراک پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش است تا به محصولات با ارزش افزوده بیشتری چون پروپیلن تبدیل شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "در نوسازی ناوگان نیز از اعطای تسهیلات استفاده کرده‌ایم و توانمندی خوبی در شرکت‌های داخلی داریم"، گفت: باید تلاش کنیم میانگین سنی ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی کشور را به کمتر از ۱۰ – ۱۵ سال برسانیم.

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران