کد خبر:8177
پ
۱۴۰۱۰۴۱۲۱۳۵۹۳۴۶۳۷۲۵۶۲۱۶۴۴

مبارزه با فساد در اولویت برنامه ستاد امربه‌معروف استان سمنان قرار دارد

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان‌ سمنان با بیان اینکه یکی از اقدامات ستاد مبارزه با فساد به‌ویژه خواری و رانت‌خواری است گفت: با مسئولانی که ترک فعل می‌کنند برخورد می‌شود. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام محسن ا..

مبارزه با فساد در اولویت برنامه ستاد امربه‌معروف استان سمنان قرار دارد

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان‌ سمنان با بیان اینکه یکی از اقدامات ستاد مبارزه با فساد به‌ویژه خواری و رانت‌خواری است گفت: با مسئولانی که ترک فعل می‌کنند برخورد می‌شود.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام محسن انصاری نیا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از فعالیت‌هایی که به جد پیگیری کرده و رسالت اصلی خود می‌داند مطالبه از مسئولان است.

وی با بیان اینکه در این حوزه موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مدنظر است تصریح کرد: ما شاهد هستیم که برخی از مسئولان ترک فعل یا سوء فعل دارند اگرچه اکثر آن‌ها نجیب هستند اما برخی تعللانی دارند و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان آمادگی لازم در ورود به این موضوع را دارد و این ترک فعل به مسئولان ارشد استان نیز منتقل شده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان‌ سمنان با بیان اینکه یکی از اقدامات ستاد مبارزه با فساد، ویژه خواری و رانت‌خواری است گفت: اما امسال یک فوریت عفاف و حجاب نیز در کنار سایر اولویت‌ها داریم.

حجت‌الاسلام انصاری نیا با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه گفت: توجه به موضوع عفاف و حجاب در وصایای تمامی شهدا مشترک است و اگر در این حوزه غفلت شود دشمن تا برهنگی کامل پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا و ترویج عفاف و حجاب در جامعه ستاد امربه‌معروف استان سمنان ۱۱ گام را تعریف کرده و در گام اول اجرای این مهم از دستگاه‌های اجرایی آغاز شده است که ملزم به پوشش کامل باشند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان‌ سمنان با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب برای هم زن و هم مرد مهم است گفت: عفاف بسیار مهم است و هم برای مردان و هم برای زنان مدنظر است، در برخی کارمندان علیرغم رعایت شئونات حجاب اما در رفتار و مراوده با نامحرم کوتاهی می‌کنند که این مهم باید از سوی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام انصاری نیا تصریح کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اقدامات خود را هم از طریق رصد محسوس، رصد نامحسوس و خود ارزیابی اجرایی می‌کند و در این راستا ۱۲ تیم بازرسی از طرف قرارگاه عفاف و حجاب رصد محسوس را انجام می‌دهند.

وی ابراز امیدواری کرد تا دستگاه‌های اجرایی در موضوع عفاف و حجاب به خوبی وارد شوند تا برای مردم هم الگو باشد.

در موضوع عفاف و حجاب باید اقناعی عمل شود

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان‌ سمنان گفت: در موضوع عفاف و حجاب باید اقناعی عمل شود و صرفاً سلبی نباشد.

حجت‌الاسلام انصاری نیا ضمن انتقاد از دستگاه‌های فرهنگ‌ساز در زمینه کوتاهی در زمینه ترویج فرهنگ و عفاف گفت: بعضی از این دستگاه‌ها در این حوزه ترک فعل دارند.

وی با اشاره به لزوم حضور مردم و مشارکت مردم در زمینه عفاف و حجاب گفت: که اگر این مطالبه اصلی مردم از مسئولان باشد موفق خواهیم شد چرا که هر جا مردم هستند موفق هستیم اما اگر مردم نباشند و این مهم پررنگ نباشد توفیق کم است.

فعالیت ۱۱۳ تشکل مردمی امربه‌معروف و نهی از منکر در استان سمنان

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان‌ سمنان با بیان اینکه استفاده از تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفته و مجوزهایی نیز صادر شده است گفت: در این حوزه ۱۱۳ تشکل مردمی امربه‌معروف داریم که در هر تشکل حداقل ۵ نفر فعال هستند و همچنین ۴۰ شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در محلات در سراسر استان نیز فعال است.

لباس اسلامی مناسب ترویج و با قیمت مناسب عرضه شود

حجت‌الاسلام انصاری نیا با بیان اینکه ۲ قرارگاه عفاف و حجاب معین قرارگاه ستاد عفاف و حجاب هستند گفت: یک قرارگاه با ریاست استاندار و یک قرارگاه زیست عفیفانه نیز که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان متصدی آن است و در زمینه مد، لباس و پوشاک ورود پیدا کرده در استان فعال هستند.

وی ضمن تائید این موضوع که در زمینه البسه متعارف و تأمین آن کوتاهی شده است گفت: باید لباس اسلامی مناسب ترویج و با قیمت مناسب عرضه شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان‌ سمنان خاطرنشان کرد در همه اصناف، اقشار، محلات، مساجد و همه دستگاه‌های اجرایی استان شورای امربه‌معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده است.

فضای مجازی استان مرکزی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر رها استدبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره "سگ‌گردانی" به رئیس قوه قضائیه نامه نوشتعامل به معروف بودن شرط اول در تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر بودن استاطیابی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای شنیدن نقدها حاضر شد/ حذف چند سکانس تعادل ارزشی فیلم را از بین برد

در مطالبه از مسئولان نباید دچار اتهام زنی شویم

حجت‌الاسلام انصاری نیا با بیان اینکه در مطالبه از مسئولان نباید دچار تهمت و اتهام زنی شویم گفت: هر جایی که ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر احساس کند دستگاه اجرایی یا مسئولان مربوطه ترک فعل کردند و کوتاهی کردند وارد می‌شود مثلاً به‌عنوان مثال آب در استان سمنان و تأمین آن بسیار حائز اهمیت است اما در زمینه تأمین آن دستگاه‌های مسئول تعلل کردند درحالی‌که سرمایه‌گذاران نیز برای مشارکت اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/۳۶۳/ی

فدراسیون صنعت نفت ایران