کد خبر:7006
پ
۱۴۰۰۱۰۳۰۱۶۳۶۴۹۶۳۲۲۴۵۷۷۳۲۴

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس: دخالت مسائل مدیریتی در مدیریت فنی مشکلات حوزه ساخت و ساز را تشدید می‌کند

گروه استان‌ها- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از مدیران و دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم تا مسائل فنی را به مسائل مدیریتی بسط ندهند تا شاید بتوان موضوع را مدیریت کرد و بی‌شک با دخالت مسائل مدیریتی در مدیریت فنی مشکلات بیشتر می‌شود. – اخبار استانه..

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس: دخالت مسائل مدیریتی در مدیریت فنی مشکلات حوزه ساخت و ساز را تشدید می‌کند

گروه استان‌ها- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از مدیران و دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم تا مسائل فنی را به مسائل مدیریتی بسط ندهند تا شاید بتوان موضوع را مدیریت کرد و بی‌شک با دخالت مسائل مدیریتی در مدیریت فنی مشکلات بیشتر می‌شود.

– اخبار استانها –

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: توجه به قانون نظام مهندسی که در سال ۷۴ ابلاغ و آیین‌نامه آن اجرایی شده و رعایت مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های غیردولتی و تمامی ساخت و سازهایی که توسط مردم در شهر و روستا ساخته می‌شود لحاظ شده و توسط مهندسین دارای پروانه تایید شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در حوزه ساخت و سازها داریم ولی از بحث اقتصادی کردن ساخت و سازها فاصله داریم و در این حوزه شرایط مطلوبی نداریم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه اجرا و نظارت‌ نیز ایراداتی وجود ندارد و باید مقررات ملی ساختمان رعایت شود.

بدری عنوان کرد: براساس نظام فنی ساختمان و ساختمان‌های دولتی که توسط مشاوران ذی‌صلاح اجرا می‌شود مشکلات مربوط به حوزه اجرا و نظارتی است که در این زمینه با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

وی تصریح کرد: در بعضی ساخت و سازها و پروژه‌هایی که شرایط مشارکتی داشته باشد حوزه مدیریتی و مسائل فنی دچار چالش و دردسر می‌شود که باید رفع مشکلات در این زمینه مورد توجه باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ساختمان متروپل نیز تصریح کرد: بدون شک در ساختمان متروپل مسائل مدیریتی تحت شعاع قرار گرفته و در این زمینه باید دامنه تخلفات مورد توجه باشد تا مشخص شود که مسئولان ذی‌ربط در حوزه مسائل فنی چه اندازه دخیل هستند؟ چرا که باید در این زمینه‌ها شفاف سازی و تشریح موضوع اجرا توسط افراد ذی‌صلاح محقق شود.

بدری افزود: بیشترین اهمیت موضوع حوزه ساخت و سازها مربوط به حوزه اجرا و نظام مهندسی ساختمان است و با توجه به این که نظارت کارگاهی زیربنای بیشتری دارند باید نظارت‌های کارگاهی مشخص شود و چهارچوب ویژه‌ای در این زمینه وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: نظارت‌های مرحله‌ا‌ی مشکل اصلی فنی را برطرف نخواهد کرد و نظارت فنی باید جا افتاده شود و از طرفی راه‌اندازی نظارت فنی کارگاهی در دستور کار قرار گیرد.

نظارت بر ساخت و سازهای شهر شهرکرد تشدید شودتوجه به مقررات ملی ساختمان در تمامی ساخت و سازها اعمال می‌شودرعایت استانداردهای ساخت و ساز برای دستگاه‌های متولی الزامی است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: از مدیران و دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم تا مسائل فنی را به مسائل مدیریتی بسط ندهند تا شاید بتوان موضوع را مدیریت کرد که برهمین اساس در نظر گرفته شده تا کارشناسان کارها و اجراهای فنی را براساس مقررات ملی ساختمان عملیاتی کنند و بی‌شک با دخالت مسائل مدیریتی در مدیریت فنی مشکلات بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲/ح

فدراسیون صنعت نفت ایران