کد خبر:2877
پ
۱۳۹۶۱۲۲۶۱۳۰۴۳۹۴۷۷۱۳۶۵۴۰۲۴

افزایش ۱۰۷ درصدی هزینه گرمایش در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا

نشریه اشپیگل به نقل از سخنگوی پایگاه اینترنتی چک ۲۴ که قیمت کالاها و خدمات را در آلمان مقایسه می کند، در گزارشی اعلام کرد که هزینه گرمایش و برق در این کشور طی سال گذشته به ترتیب ۱۰۷ درصد و ۴۱ درصد افزایش یافته است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری..

نشریه اشپیگل به نقل از سخنگوی پایگاه اینترنتی چک ۲۴ که قیمت کالاها و خدمات را در آلمان مقایسه می کند، در گزارشی اعلام کرد که هزینه گرمایش و برق در این کشور طی سال گذشته به ترتیب ۱۰۷ درصد و ۴۱ درصد افزایش یافته است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، نشریه اشپیگل به نقل از سخنگوی پایگاه اینترنتی چک ۲۴ که قیمت کالاها و خدمات را در آلمان مقایسه می کند، در گزارشی اعلام کرد که هزینه گرمایش و برق در این کشور طی سال گذشته به ترتیب ۱۰۷ درصد و ۴۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط این پایگاه اینترنتی، متوسط ​​خانوار در آلمان مجبور به پرداخت ۱۱۹۳ یورو برای گاز و نفت کوره در ژانویه ۲۰۲۱ بود که این هزینه در ماه گذشته به حدود ۲۴۷۲ یورو افزایش یافت.

این نشریه با بیان اینکه دلیل اصلی آن افزایش شدید قیمت انرژی بوده است، می افزاید که قیمت بالای واردات گاز بر قیمت مصرف کننده نهایی تأثیر گذاشته است.

ذخایر گاز اروپا به پایین ترین حد خود رسیدقطر نمی‌تواند جای خالی روسیه در بازار گاز اروپا را پر کند

اشپیگل نوشت که قیمت ۵۰۰۰ کیلووات ساعت برق در ژانویه ۲۰۲۲ به رکورد ۲۱۳۰ یورو رسید. این رقم ۴۱ درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته محسوب می شود.

به گفته سخنگوی چک ۲۴، این افزایش چشمگیر نتیجه افزایش هزینه تولید برق از نیروگاه های زغال سنگ و گاز و همچنین کاهش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش تقاضای داخلی است.

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران