کد خبر:3285
پ
۱۳۹۷۱۰۲۹۱۰۴۶۵۱۵۹۳۱۶۴۰۸۲۷۴

ذخایر طلا و ارز روسیه به ۶۳۵ میلیارد دلار رسید

بر اساس داده های منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی طلا و ارز خارجی این کشور تا ۴ فوریه به ۶۳۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس داده های منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی طلا و..

بر اساس داده های منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی طلا و ارز خارجی این کشور تا ۴ فوریه به ۶۳۴.۹ میلیارد دلار رسیده است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس داده های منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی طلا و ارز خارجی این کشور تا ۴ فوریه به ۶۳۴٫۹ میلیارد دلار رسیده است.

این بانک همچنین تأکید کرد که ذخایر طلا و ارز روسیه نسبت به هفته قبل ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است و اشاره کرد که این افزایش ۰٫۱ درصدی ناشی از تغییر مثبت در ارزش بازار بوده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین رقمی که در تاریخ بانک مرکزی روسیه گزارش شده ۶۳۹٫۶ میلیارد دلار بود که در ماه گذشته ثبت شد.

ذخایر ارز و طلای روسیه از مرز ۶۳۰ میلیارد دلار گذشتذخایر معادن طلای روسیه تا ۲۰ سال آینده تمام می‌شود

ذخایر بین‌المللی روسیه که دارایی‌های خارجی با قابلیت نقدشوندگی بسیار بالاست و توسط دولت این کشور نگهداری می‌شود، شامل صندوق‌های ارزی، حق برداشت مخصوص در صندوق بین‌المللی پول (IMF) و طلای پولی است.

در سال ۲۰۲۱، ذخایر ارزهای خارجی و طلای روسیه تقریباً ۶ درصد افزایش یافت. بانک مرکزی این کشور سطح هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری را برای ذخایر بین المللی اعلام کرده بود.

روسیه برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ با ۵۹۸ میلیارد دلار از این آستانه عبور کرد. در سال‌های بعد، این ذخایر چندین بار کاهش یافت از جمله در سال ۲۰۱۵ پس از بحران قیمت نفت که به ۳۵۶ میلیارد دلار رسید اما از آن زمان تاکنون تقریباً دو برابر شده است.

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران