کد خبر:3253
پ
۱۳۹۸۱۲۱۳۰۸۰۵۴۶۷۵۱۹۸۳۲۷۸۴

سرمایه‌گذاری در فوتبال کشور سودآور نیست

مسئول بازاریابی و عضو هیئت رییسه سازمان لیگ گفت: سرمایه‌گذاری در فوتبال کشور و تیمداری در لیگ برتر فوتبال حرفه‌ای به‌هیچ‌عنوان سرمایه‌گذاری سودآوری نیست و به همین دلیل بخش خصوصی دستاوردی جز هزینه کردن ندارد. – اخبار اقتصادی – محمد صادق درودگر در گفتگ..

مسئول بازاریابی و عضو هیئت رییسه سازمان لیگ گفت: سرمایه‌گذاری در فوتبال کشور و تیمداری در لیگ برتر فوتبال حرفه‌ای به‌هیچ‌عنوان سرمایه‌گذاری سودآوری نیست و به همین دلیل بخش خصوصی دستاوردی جز هزینه کردن ندارد.

– اخبار اقتصادی –

محمد صادق درودگر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که سرمایه‌گذاری در فوتبال کشور به‌هیچ‌عنوان سرمایه‌گذاری سودآوری در نظام باشگاه‌داری نیست، گفت: به همین دلیل بخش خصوصی که در تیم‌های لیگ برتر فوتبال حرفه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند دستاوردی جز هزینه کردن ندارند و تراز عملیاتی آنها همیشه منفی است.

مسئول بازاریابی و عضو هیئت رییسه سازمان لیگ افزود: این درحالی است که نه‌تنها رفته رفته توانایی اداره کردن باشگا‌ه‌ها که انگیزه و تمایل خود را برای ادامه راه از دست می‌دهند، حتی قوی‌ترین، توانا‌ترین و متمول‌ترین آنها هم نمی‌توانند به‌طور مستمر باشگاه‌ها را اداره کنند.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است این اتفاقات بارها در کشور تکرار شده است و تدبیری برای رفع این چالش اندیشه نشده است، علت اصلی این موضوع نیز این است که در کشور ما نظام حمایتی و مقررات حمایتی برای توسعه نظام باشگاه‌داری حاکم نیست و دولت و مجلس به‌دنبال دادن مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار عاقل نیستند و به همین دلیل نیازهای بخش خصوصی در فوتبال پاسخ داده نمی‌شود؛ در حالی که در کشورهای دیگر شرایط دیگری به‌نفع باشگاهها حاکم است.

درودگر ادامه داد: بخش خصوصی در این کشورها اهمیت زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است آنها بتوانند به‌طور مستمر فعالیت کنند و ضمن مقاومت در فراز و نشیب‌های مختلف،‌ به اداره باشگا‌ه‌ها بپردازند، اما در ایران امکانات لازم برای توسعه بخش خصوصی وجود ندارد.

وی اذعان داشت: اولویت اصلی در کسب درآمد باشگاه‌ها بحث تی‌وی‌رایت و کپی‌رایت است که در کشور ما این موضوعات در زمینه درآمدزایی باشگاهها پاسخگو نیست و اساساً اقدامی دراین‌باره صورت نگرفته است، همین موارد باعث شده است فوتبال بیشتر دولتی و نه خصوصی باشد.

مسئول بازاریابی و عضو هیئت رییسه سازمان لیگ با ابراز این‌که "برای رفع این مسائل،‌ پیگیری‌‌های زیادی انجام شده است اما تاکنون به نتایجی قابل توجه دست پیدا نکرده‌ایم"، گفت: با وجود این‌که مسئولان می‌دانند که این حقوق متعلق به فوتبال است اما به‌طرق مختلف حتی با ارائه لوایح به مجلس از انجام آن شانه خالی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این چرخه معیوب سال‌هاست ادامه دارد و تا زمانی هم که اصلاح نشود وضعیت مالکیت باشگاه‌ها با تغییرات جدی همراه خواهد بود و در نهایت همگی تبدیل به نهادی دولتی می‌شوند و از آنجا که شرایط و بستر لازم برای توسعه بخش خصوصی در لیگ برتر وجود ندارد، اداره آن را دولت و نه بخش خصوصی عهده‌دار خواهد بود.

درودگر تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد اگر شرایط تی‌وی‌رایت و کپی‌رایت در کشور فراهم و حقوق باشگاه‌ها پرداخت شود، وضع دیگری حاکم خواهد شد در غیر این‌صورت وضع به همین منوال پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/+

فدراسیون صنعت نفت ایران