کد خبر:2337
پ
۱۳۹۳۰۲۳۰۱۰۴۰۴۷۵۱۶۲۸۰۲۵۰۴

هشدار گروه صلح سبز درباره آلودگی شدید خودروها در چین

یک گروه بین المللی طرفدار محیط زیست امروز (سه شنبه) هشدار داد که با توجه به روند فعلی آلایندگی خودروها در چین بعید است این کشور به هدف “صفر خالص” خود در سال ۲۰۶۰ دست یابد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گروه طرفدار محیط ز..

یک گروه بین المللی طرفدار محیط زیست امروز (سه شنبه) هشدار داد که با توجه به روند فعلی آلایندگی خودروها در چین بعید است این کشور به هدف "صفر خالص" خود در سال ۲۰۶۰ دست یابد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گروه طرفدار محیط زیست "صلح سبز"Greenpeace روز سه شنبه هشدار داد اگرچه بخش خودروی چین در مسیری است که انتشار دی اکسید کربن را از سال ۲۰۲۷ کاهش خواهد داد اما با توجه به روند فعلی بعید است این کشور به هدف "صفر خالص" خود در سال ۲۰۶۰ دست یابد.

گروه صلح سبز در یک گزارش تحقیقاتی تخمین زد که مجموع انتشار کربن این بخش احتمالاً به ۱٫۷۵ میلیارد تن خواهد رسید و تا سال ۲۰۳۵ به طور پیوسته ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت.

صلح سبز همچنین تأکید کرد که بخش خودروی چین اگر بخواهد تا سال ۲۰۶۰ در مسیر صفر خالص باقی بماند، باید تا سال ۲۰۳۵ حداقل ۲۰ درصد انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

جهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای آمریکا در جو زمینبانک جهانی: سهم بیشتر گازهای گلخانه‌ای مربوط به اقتصادهای پیشرفته است

این گروه زیست محیطی تخمین زد که چین برای دستیابی به اهداف خود باید نسبت فروش خودروهای بدون آلایندگی به بقیه خودروها را تا سال ۲۰۳۰ به ۶۳ درصد و تا سال ۲۰۳۵ به ۸۷ درصد برساند.

بائو هانگ، رئیس پروژه صلح سبز آسیا در پکن، گفت: واکنش ایده آل برای خودروسازان در چین این است که تا سال ۲۰۳۰ خودروهای موتور احتراق داخلی را به طور کامل کنار بگذارند.

دولت چین در برنامه توسعه خود برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۵ خطاب به این بخش در اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که خودروهای الکتریکی کربن خالص باید ۲۰ درصد از فروش را تا سال ۲۰۲۵ تشکیل دهند و سپس تا سال ۲۰۳۵ به "جریان اصلی" خودروها تبدیل شوند.

کابینه این کشور در یک برنامه عملی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در سال گذشته اعلام کرد که مجموع فروش خودروهای جدید و انرژی پاک باید تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۴۰ درصد از کل فروش برسد.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که فروش خودروهای الکتریکی دارای باتری، هیبریدی‌های بنزینی-الکتریکی پلاگین و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی در چین ۱۵۷٫۵ درصد رشد داشته و به ۳٫۵۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران