کد خبر:10227
پ
۱۴۰۱۰۵۳۱۱۸۰۷۲۶۲۳۱۲۵۹۳۸۶۷۴

امیرعبداللهیان مسکو را به مقصد تهران ترک کرد

امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای روس خود مسکو را به مقصد تهران ترک کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به مسکو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که دیشب وارد مسکو شده بود پس از دیدار امروز خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، لحظاتی پی..

امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای روس خود مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

– اخبار بین الملل –

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به مسکو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که دیشب وارد مسکو شده بود پس از دیدار امروز خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، لحظاتی پیش پایتخت این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

ظهر امروز چهارشنبه نشست خبری امیرعبداللهیان و لاوروف در ساختمان وزارت خارجه روسیه برگزار شد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در نشست خبری مشترک با همتای روس خود گفت: تشکر می‌کنم از حُسن استقبال وزیر خارجه روسیه. در دیدار با همتای روس خود حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین بودم و ایده‌هایی برای پایان جنگ اوکراین مطرح است. ما در مسئله اوکراین در خصوص مسائل انسانی هم صحبت کردیم.

لاوروف نیز با اشاره به نشست با همتای ایرانی خود گفت: در حال کار بر روی سند همکاری بلندمدت با ایران در زمینه اقتصادی هستیم. روابط ما با ایران به سطح راهبردی حرکت می‌کند و امکان دارد نقشه راه اقتصادی ترسیم کنیم. هم اکنون کار بر روی توافقنامه‌ای به منظور ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام می‌شود.

نشست امیرعبداللهیان با لاوروف در مسکو و طرح مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی/ گزارش اختصاصیلاوروف: به دنبال توافقنامه‌ای برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا هستیم/ امیرعبداللهیان: حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین بودمدیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در مسکوپیام امیرعبداللهیان در رابطه با بحران اوکراین برای مقامات روسیهبرنامه سفر امیرعبداللهیان به مسکو از زبان سفیر ایرانامیرعبداللهیان عازم مسکو شدامیرعبداللهیان چهارشنبه به روسیه می‌رود

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران