کد خبر:5982
پ
۱۴۰۱۰۲۱۲۰۰۴۲۳۹۷۰۴۲۵۲۵۴۴۶۴

جزئیات رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه سوریه

وزیران امور خارجه ایران و سوریه در تماسی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه تلفنی درباره مسائل مختلف بحث و..

وزیران امور خارجه ایران و سوریه در تماسی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کردند.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه تلفنی درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف درباره بزرگداشت روز جهانی قدس در سوریه، ایران و کشورهای مختلف جهان و حمایت همه جانبه ایران و سوریه از پایداری مردم فلسطین در برابر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی گفت‌وگو کردند.

المقداد و امیرعبداللهیان همچنین بر مواضع قاطع ایران و سوریه در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آنها تاکید کردند.

فیصل مقداد با تاکید بر اینکه روابط راهبردی سوریه و ایران همواره به سمت توسعه بیشتر پیش می رود، بر ضرورت افزایش همکاری اقتصادی بین دو کشور برای مقابله با آثار اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی اقتصادی قهری غرب علیه مردم دو کشور تاکید کرد.

عبداللهیان نیز با اشاره به عمق روابط بین سوریه و ایران و تلاش مستمر برای ارتقای همکاری‌ های دو کشور در همه زمینه‌ ها، بر حمایت کشورش از سوریه و مردم آن و آمادگی ایران برای فراهم کردن همه چیز برای غلبه بر اثرات منفی‌ اقدامات اجباری یک جانبه علیه سوریه تاکید کرد.

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران