کد خبر:2511
پ
۱۴۰۰۰۹۱۵۰۹۱۲۳۰۹۵۷۲۴۲۰۷۴۱۴

خطیب‌زاده: ایران هیچ پیش شرطی را در وین نمی‌پذیرد/ توافق موقت در دستورکار ما نیست

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشستی خبری به مسائل پیرامون سیاست خارجی ایران پرداخت. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.
سخنگوی وزارت خارجه در ابتدا دربار..

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشستی خبری به مسائل پیرامون سیاست خارجی ایران پرداخت.

 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

سخنگوی وزارت خارجه در ابتدا درباره روند مذاکرات وین بین ایران و ۱+۴ به منظور احیای برجام گفت: آنچه که در‌ وین ما شاهد آن هستیم پیشرفت گفتگوها در مسیر درست است. در هر چهار سند پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، برخی اسناد بیشتر و برخی کمتر. ما ایده‌های اجرایی و عملیاتی ارائه کردیم. ایران در وین حضور دارد برای توافقی که پایدار و قابل اتکا باشد.

وی درباره اظهارات نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که گفته بود «بعید است ایالات متحده برای نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران به یک توافق جدید دست یابد مگر آنکه تهران ۴ شهروند آمریکایی را که به گروگان گرفته است، آزاد کند» گفت: باید بگویم که ایران هیچ پیش شرطی را از روز اول نپذیرفته است و طرح این موضوعات را اگر برای مصارف داخلی باشد، از کنار آن عبور می‌کند. مذاکرات به اندازه کافی پیچیده است، نباید آن را پیچیده‌تر کرد.

توافقی که ایران دنبال آن است توافقی پایدار و قابل اتکاست. آنچه که برای ما اصالت دارد کیفیت چیزی است که توافق می‌شود. توافق موقت یا چیزی شبیه به آن هیچ‌گاه در دستورکار ما نبوده است.

در حال تکمیل…

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران