کد خبر:5147
پ
۱۴۰۰۱۱۱۴۱۳۲۵۲۰۵۹۵۲۴۶۷۶۶۵۴

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با فواد حسین/ تاکید بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات

وزرای خارجه ایران و عراق در گفت‌وگوی تلفنی بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات قبلی تاکید کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در تماس تلفنی «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق با « حسین امیرعبداللهیان»، ضمن تبریک متقابل سال جدید و نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در خ..

وزرای خارجه ایران و عراق در گفت‌وگوی تلفنی بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات قبلی تاکید کردند.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در تماس تلفنی «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق با « حسین امیرعبداللهیان»، ضمن تبریک متقابل سال جدید و نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر شد.

وزیر امورخارجه عراق ضمن ارایه گزارشی از آخرین تحولات داخلی عراق، به سفر اخیرش به مسکو و گفتگوهایش با وزیرخارجه روسیه اشاره و به مرور تحولات اوکراین پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، بر ضرورت تمرکز بر گفتگو و راه حل دیپلماتیک برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید و پرداختن به ریشه‌های بحران کنونی را امری کلیدی برای صلح و ثبات پایدار در منطقه اوراسیا دانست.

دو طرف همچنین ضمن بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در چارچوب روابط دوجانبه، بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات قبلی تاکید کردند.

در همین چارچوب، امیر عبداللهیان از همتای عراقی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال فواد حسین قرار گرفت.

تماس تلفنی وزیر خارجه عراق با همتایان سعودی، مصری و الجزایری

از سوی دیگر «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با همتایان عربستانی، مصری و الجزایری خود موضع‌گیری درباره تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین در تماس‌های تلفنی با «سامح شکری»، «رمطان لعمامره»، «فیصل بن فرحان» موضع‌گیری درباره مصوبه تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را بررسی کرد.

در این تماس تلفنی همچنین تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نحوه رویارویی با چالش‌های منطقه‌ای و راه‌های حل وفصل مسالمت‌آمیز مسائل به نحوی که ضامن امنیت و ثبات و پیشبرد روند همکاری‌ها باشد، بررسی شد.

در میان این کشورها، الجزایر به این مصوبه رأی منفی و عراق و عربستان و مصر رأی ممتنع دادند.

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران