کد خبر:3631
پ
۱۴۰۰۱۲۰۴۱۵۰۰۰۳۳۲۸۲۴۸۴۰۳۳۴

مراسم گرامیداشت نسل کشی خوجالی در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران

مراسم گرامیداشت نسل کشی خوجالی در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران برگزار شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مراسم سالگرد کشتار خوجالی در جمهوری آذربایجان در جریان جنگ سال ۱۹۹۱ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز چهارشنبه در سفارت این کشور در ایران برگزار شد.
علی علیزاد..

مراسم گرامیداشت نسل کشی خوجالی در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران برگزار شد.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مراسم سالگرد کشتار خوجالی در جمهوری آذربایجان در جریان جنگ سال ۱۹۹۱ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز چهارشنبه در سفارت این کشور در ایران برگزار شد.

علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در این مراسم با اشاره به این واقعه گفت: در حال حاضر مجالس ۱۷ کشور و ۲۳ ایالت آمریکا این نسل کشی را به رسمیت شناخته اند. همچنین دادگاه حقوق بشر اروپا در سال ۲۰۱۰ آن را محکوم کرد. سازمان همکاری اسلامی و شورای کشورهای ترک زبان نیز این واقعه را محکوم کرده اند. علاوه بر این، گروه دوستی ایران و جمهوری آذربایجان نیز این نسل کشی را محکوم کرده اند.

وی با اشاره به حمایت های ایران از جمهوری آذربایجان نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران طی ۳ دهه گذشته از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت کرده و رهبر انقلاب اسلامی و دولت ایران نیز در جنگ ۴۴ روزه از ما حمایت کردند.

سفیر جمهوری آذربایجان ادامه داد: ارمنستان طی ۳ دهه اشغال خاک جمهوری آذربایجان، اماکن مذهبی و دینی ما را نابود کرده و از ۶۷ مسجد آن منطقه، ۶۵ مسجد تخریب شد و ۲ مسجد نیز برای نگهداری خوک و گاو مورد استفاده قرار گرفت.

علیزاده در پاسخ به سوالی در خصوص روابط جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی و موضوع فلسطین گفت: باکو درباره مسئله فلسطین همواره موضع روشنی داشته و همواره بر سیاست تشکیل دو دولت تاکید داشته است. هدف اصلی ما از به رسمیت شناختن نسل کشی خوجالی نیز این است که مانع اتفاقات مشابه در سراسر دنیا شویم.

واقعه کشتار شهروندان خوجالی توسط نظامیان ارمنی به سال ۱۹۹۱ بازمی گردد که در آن بنا بر گفته مقامات جمهوری آذربایجان ۶۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران