کد خبر:3547
پ
دیده بان

دیده‌بان

آینده‌پژوهی یک ضرورت است؛ زیرا تجربه نشان داده موفقیت کسب‌وکارها در گـرو درک سریع متغیرهای محیطی و پیش‌بینی تهدیدات و فرصت‌ها و احراز آمادگی‌های لازم است. هدف آینده‌پژوهی، درک فرآیند تغییـر، بـه جهـت ارائـه‌ی تصویرهای بی بدیل از آینده به منظور حفظ و گسترش رفاه و امنیت بشری است. در این میان، نباید از خاطر […]

آینده‌پژوهی یک ضرورت است؛ زیرا تجربه نشان داده موفقیت کسب‌وکارها در گـرو درک سریع متغیرهای محیطی و پیش‌بینی تهدیدات و فرصت‌ها و احراز آمادگی‌های لازم است. هدف آینده‌پژوهی، درک فرآیند تغییـر، بـه جهـت ارائـه‌ی تصویرهای بی بدیل از آینده به منظور حفظ و گسترش رفاه و امنیت بشری است. در این میان، نباید از خاطر برد که استارت‌آپ‌ها، آینده بسیاری از کشورها را شکل خواهند داد. پس لازم است تا صدای آینده شنیده شود و با تربیت آینده‌پژوهانی کـه دارای تفکـرات غیر خطی هستند به کشف انتخاب‌های مختلف برای آینده، تعیین راهبردهـای هدفمند و طراحی عمل اجتماعی، پرداخت و منتورهایی را تربیت کرد که بینا هستند.

انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران با همکاری فدراسیون صنعت نفت ایران کتابچه «دنیای این روز‌های ما (۳)؛ دیده‌بان» در یک مجموعه تهیه کرده ‌است. این کتابچه شامل مباحث زیر می‌باشد:

 

مفهوم آینده‌پژوهی

ضرورت آینده‌پژوهی

منتور بینا، دیده‌بان آینده

چرا باید به دنبال یک منتور بینا بود؟!

ویژگی‌های  منتور بینا

ویژگی‌ها و مفروضات آینده‌پژوهی در منتورینگ

فنون و روش‌های آینده‌پژوهی منتور بینا

هشت روش برای موفقیت در کمک‌گرفتن از یک منتور بینا

 

جهت تهیه کتاب می‌توانید با شماره  ۸۸۹۹۷۹۳۴-۰۲۱  داخلی  ۱۷۱ تماس بگیرید.

فدراسیون صنعت نفت ایران