بنیانگذاران شركتهای موفق، معمولاً ایدههای بزرگی در سر دارند و بر این باور استوارند كه باید به صورت جهانی،
فكر و به روش محلی، عمل کرد. تفكر جهانی، باعث میشود تا مشكلات احتمالی، به راحتی و با دید باز، مرتفع گردیده و
مدیران موفق را به سر منزل مقصود برساند. اگر بخواهید به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کنید، باید آرزوهای بزرگی نیز در سر داشته باشید. هر داستانی از موفقیت، با یک آرزوی بزرگ آغاز میشود. شما باید چشماندازهای بزرگی را برای خود متصور باشید؛ از آنچه که میخواهید به آن برسید، تصویر روشنی داشته و آنقدر آرزوی خود را در سر پرورش داده باشید که آن را کاملاً احساس کنید و برایتان دست نیافتنی نباشد. به طور مثال، تصور کنید اگر در کار خود موفق شوید، چه تحولی در زندگی شما و اجتماع ایجاد خواهد شد؟ اگر کسبوکارتان به موفقیت و درآمد بالایی برسد، شما از چه اعتباری برخوردار خواهید شد و تا چه حدی به اقتصاد منطقهی خود، کمک کردهاید؟ موفقیتها، اصولاً وابسته به سازماندهی و بصیرت فردی است که اقدام به راهاندازی کسبوکار میکند. شروع یک کسبوکار، یعنی شروع ریسک و هیچ تضمینی برای موفقیت قطعی، وجود ندارد؛ یعنی ممکن است شکست رخ دهد، اما با انجام اقداماتی میتوان درصد احتمال آن را به طور محسوسی کاهش داد. در این نوشته، قصد داریم تا به بیان عوامل موفقیت و ناکامی در رونق کسبوکار بپردازیم؛ زیرا به اعتقاد بیل گیتس موفقیت معلمی پلید است، زیرا آدمهای باهوش را به گونهای اغوا میکند که فکر میکنند هرگز شکست نخواهند خورد.
این کتابچه شامل مباحث زیر میباشد.
دیباچه
مقدمه
تاریخچه کسبوکار
موفقیت
راز موفقیت کارآفرین
دلایل شکست کسبوکارها
رازهای موفقیت برندهای مطرح دنیا
بررسی علل موفقیت شرکتهای دانا پلیمر، پژو، سانیو، سونی و سامسونگ
گفتگو با آقای میلاد مهرانپور، موسس و ریسس هیات مدیرهی هلدینگ دانا پلیمر
شرکت خوروسازی پژو
شرکت سانیو (Sanyo Electric)
شرکت سونی (SONY)
شرکت سامسونگ الکترونیک (SAMSUNG ELECTRONIC)
جهت تهیه کتاب میتوانید با شماره ۸۸۹۹۷۹۳۴-۰۲۱ داخلی ۱۷۱ تماس بگیرید.