"تسنیم به شما درباره تشابه و همسانی «کارکرد» بخش قابلتوجهی از اقداماتتان با «کارکرد» مواضع و اقدامات تاجزاده اعتراض کرده و گفته بود که نتیجه این رادیکالیسم با دو ظاهر متفاوت، در واقع یکی است."
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید رسایی که از توصیه خبرگزاری تسنیم به خود برای جدا کردن مسیر سیاسیاش از تاجزاده گلهمند شده در مطلبی با اشاره به یادداشت انتقادی خبرگزاری تسنیم از نحوه عملکرد کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی درباره طرح صیانت، گفته است: پس با آن منطق، حال که تاجزاده هم منتقد صیانت است، شما هم الآن مثل تاجزاده عمل میکنید و دستتان در دست اوست!
اتفاقاً طرح بحث خوبی برای توجه دادن بیشتر جناب رسایی است؛ در پاسخ به جوابیه عجیب و بیارتباط ایشان به مطلب اول تسنیم هم نوشتیم که یا واقعاً مطلب را نفهمیدید که در این صورت برای کسی مثل شما که اینهمه مدعای سیاست و سابقه نمایندگی مجلس دارید، واویلاست، و یا اگر فهمیدهاید و با اهانت و مباحث بیارتباط میخواهید از تسنیم انتقام بگیرید، که باز این بار باید بر مردمی غصه خورد که شما زمانی نمایندهشان بودید.
امّا مزید اطلاع، نحوهای که شما استدلال کردهاید اخباریگرایانه و ظاهربینانه است، و از قضا به همین دلیل بود که معنای آن نامۀ حاج قاسم به روحانی را هم درک نکردید و به او اهانت زشتی کردید که انقلابیون را رنجاندید.
تسنیم به شما درباره تشابه و همسانی «کارکرد» بخش قابلتوجهی از اقداماتتان با «کارکرد» مواضع و اقدامات تاجزاده اعتراض کرده و گفته بود که نتیجه این رادیکالیسم با دو ظاهر متفاوت، در واقع یکی است، هر دوی شما معمولاً با رویکردی رادیکال، چهرهای غیرعاقلانه و غیرمردمی از جمهوری اسلامی نمایش میدهید؛ شما در ظاهر و با نمایش سینهچاکی برای انقلاب، در موارد قابلتوجهی مردم را منزجر و یا به دشمن کمک میکنید؛ و تاجزاده البته با همان نمایش اپوزیسیون جمهوری اسلامی و بازی بهعنوان یار دوازدهم دشمن.
مسئله فقط ظاهر امر نیست؛ وگرنه با این مغلطۀ ابتدایی شما، میتوان مبتذلتر هم نوشت؛ مثلاً؛ تاجزاده غذا میخورد و ۸۰ میلیون نفر ایرانی دیگر هم غذا میخورند پس باید این دو را مشابه دانست! حال اینکه اینچنین نیست و مطلب تسنیم درباره شما و تاجزاده هم صرفاً ربطی به ظاهر کارها نداشت بلکه نتیجه و کارکرد اقدامات را مدنظر داشت.
در همین ماجرای نقد به صیانت، کارکرد نقد تسنیم با کارکرد و منظور فردی مثل تاجزاده تفاوت میکند و این را غیر از کسانی که میخواهند مغلطه کنند، سایرین بهروشنی درمییابند. تاجزاده با مواضع مستمر خود و از جمله در موضوع صیانت میخواهد کل سیستم را فاقد مشروعیت و عقلانیت و ضدمردمی نشان دهد، ولی کارکرد نقد تسنیم آن است که مخاطب میبیند فرآیند کاملاً قابل نقد ۱۸ نفر در یک کمیسیون ربطی به همۀ جبهه انقلاب ندارد و برخی در همین جبهه هم به آن نقد دارند.
اینها بدیهیات است، امّا آقای رسایی میخواهد فریاد بزند که همان دروس مقدماتی حوزه را هم احتمالاً دقیق نخوانده است و منطق را تکماده کرده!
متأسفانه همانطور که گفته شد بر اساس همین ظاهربینیها و عدم درک عمیقتر از سیاست و عقلانیت است که آقای رسایی معنا و کارکرد درست نامه حاج قاسم به روحانی را ـ درعین اینکه آن سردار نامدار انتقادات بسیار بسیار زیادی به روحانی داشت ـ متوجه نشد و رو به بدگویی علیه حاج قاسم آورد.
علیایحال، تمایلی به ادامه این تذکرها نیست، امّا آنچه باعث شد این مطالب اخیر هم نسبت به جناب رسایی توجه داده شود نگرانیهایی است که از منتهای مسیر ایشان در سیاست احتمال میرود؛ تاریخ انقلاب افرادی را بهخاطر دارد که بهجهت این عدم توجهها به تقوا و پیش گرفتن تکبر به بیراهه رفتند و شد آنچه شد.
آقای رسایی لباس پیامبر(ص) بر تن دارد و طبیعتاً مناسب است آداب و حرمت این لباس را هم بهجای آورد؛ اما آنچه در بهخصوص این نوشتارهای اخیر ایشان به چشم نمیخورد توجه کامل به همین ملاحظه است.
بههرحال ما آنچه شرط بلاغ است با تو گفتیم؛ تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال، تمام.
انتهای پیام/+