کد خبر:7544
پ
۱۴۰۰۰۹۲۳۲۰۱۵۲۲۲۷۴۲۴۲۷۴۲۱۴

تکرار ادعاهای گروسی این بار در مصاحبه با شبکه سعودی

گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این بار ادعاهای خود درباره ایران را در مصاحبه با یک شبکه سعودی تکرار کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه با بیان اینکه آژانس در پی شفاف سازی چند موضو..

گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این بار ادعاهای خود درباره ایران را در مصاحبه با یک شبکه سعودی تکرار کرد.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه با بیان اینکه آژانس در پی شفاف سازی چند موضوع در ایران است، مدعی شد: مذاکرات آژانس با ایران به بن بست رسیده است‌.

وی همچنین گفت دوربین هایی که ایران متوقف کرده بخش مهمی از نظارت آژانس بود.

گروسی در ادامه باز هم مدعی شد ایران پاسخی به سوالات فنی آژانس نداده است و اقدامات هسته ای، تهران را از مسیر مذاکره دور می کند.

مجری پرسید: شما قبل از این گفته بودید دستیابی ایران به سلاح هسته ای فقط مستلزم کمی زمان است، این زمان چقدر است و تحت تاثیر چه عواملی قرار خواهد داشت؟

گروسی پاسخ داد: مقداری که ایران در یک فرصت نسبتا کوتاه به دست خواهد آورد، موادی کافی است که می تواند برای بمب استفاده شود، من در اینجا نمی گویم که آنها بمب خواهند ساخت، این مسئله بسیار حایز اهمیت است، زیرا آنها برای ساخت بمب هسته ای نیازمند مواد لازم برای آن هستند که اورانیوم غنی شده یا پلوتونیوم هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره غنی سازی ۶۰ درصد گفت: ایران در حال حاضر سرگرم غنی سازی در سطح ۶۰ درصد و ۲۰ درصد و ۵ درصد و کمتر است و آنها تمام این فعالیت ها را انجام داده و ما هم سرگرم بازرسی و نظارت هستیم.

مدیرکل آژانس در خصوص غنی سازی ۹۰ درصدی اورانیوم که مجری شبکه العربیه پرسید، جواب داد: خیر آنها به این سطح نرسیده اند و بی شک در صورت انجام چنین کاری ما قادر به مشخص کردن (مطلع شدن از) آن بودیم، و این کار می توانست یک گام بسیار جدی محسوب شود، اما آنها به این سطح نرسیده اند. اما من در این جا باید بگویم که غنی سازی اورانیوم به نسبت ۶۰ درصد هم یک نسبت بسیار بالایی محسوب می شود، و به نسبت ۹۰ درصد هم بسیار نزدیک است.

اسلامی: برنامه‌ای برای سفر گروسی به ایران نداریمگروسی: باید با مقامات ایرانی صحبت کنیمگروسی: تکلیف تصاویر یکسال گذشته ما معلوم نیستابراز تمایل گروسی برای سفر به ایران در کو‌تاه‌ترین زمان ممکنمدیرکل آژانس چند روز پیش هم در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود خاموش کردن ۲۷ دوربین نظارتی در تأسیسات هسته‌ای ایران بسیار نگران‌کننده است.انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران