کد خبر:5524
پ
۱۴۰۱۰۱۲۹۱۶۳۵۱۷۴۷۱۲۵۱۶۱۰۸۴

سرکنسول افغانستان در مشهد: تقابل با طالبان خواست مردم افغانستان نیست

سرکنسول افغانستان در مشهد با اظهار اینکه مردم کشورش خواستار تقابل با طالبان نیستند، گفت: در شرایط کنونی تنها راه سازش و همدیگرپذیری است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجابر انصار» سرکنسول افغانستان در مشهد با اظهار ا..

سرکنسول افغانستان در مشهد با اظهار اینکه مردم کشورش خواستار تقابل با طالبان نیستند، گفت: در شرایط کنونی تنها راه سازش و همدیگرپذیری است.

– اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجابر انصار» سرکنسول افغانستان در مشهد با اظهار اینکه مقابله با طالبان به‌صلاح مردم کشور نیست، تأکید کرد: تقابل با طالبان هیچ وقت خواست هیچ یک از مردم افغانستان نیست.

وی با اشاره به چند دهه درگیری در افغانستان افزود: تقابل، تعارض و خشونت به‌همراه دارد و مردم ما دیگر تحمل این درد و زخم را ندارند.

سرکنسول افغانستان با اظهار اینکه "اگر نمی‌توانیم وضعیت کشور را بهتر کنیم، حداقل دست به تخریب نزنیم"، ادامه داد: این‌که ما در زمینه خراب‌تر شدن کشور کمر ببندیم، قطعاً به‌نفع مردم افغانستان و نسل‌های آینده کشور نیست، همان‌طور که جنگهای نسل‌های گذشته به‌نفع ما نبود. تقابل نه‌تنها به‌نفع نسل‌های آینده افغانستان نخواهد بود، بلکه مانع توسعه نیز خواهد شد.

انصار با اشاره به ابعاد مختلف تعامل در افغانستان به «آوا» گفت: تعامل اساساً باید فراگیر، برنامه‌ریزی‌شده و خواست ملی مردم افغانستان باشد.

طالبان: به حقوق زنان در چارچوب شریعت متعهد هستیمرئیس سنای سابق افغانستان در کابل: طالبان با مخالفانش گفت‌وگو کندطالبان کشت و تولید مواد مخدر در سراسر افغانستان را ممنوع کرددیدار وزیر خارجه طالبان با امیرعبداللهیان در چین

وی با بیان اینکه صلح، امنیت و اقتصاد پویا، خواست اساسی مردم است، تصریح کرد که مردم خواستار یک زندگی معمولی هستند که بتوانند نیازهای ضروری‌شان را تأمین کنند.

عبدالجابر انصار از هیئت حاکمه افغانستان نیز خواست برای نسل‌های افغانستان یک فرصت بدون استثنا و تبعیض جنسیتی را فراهم کند تا آن‌ها بتوانند توسعه را در بستر یک جامعه سیاسی پاسخگو و منطقی به وجود بیاورند.

سرکنسول طالبان در مشهد همچنین تأکید کرد که هیئت حاکمه افغانستان باید به خواسته‌های معقول و منطقی ملت افغانستان و همچنین جامعه جهانی به‌خصوص کشورهای همسایه احترام بگزارد.

انتهای پیام/.+

فدراسیون صنعت نفت ایران