کد خبر:5829
پ
۱۳۹۹۰۲۱۸۲۰۲۱۱۳۲۶۴۲۰۳۱۶۴۱۴

گردهمایی "پیوند با ولایت فرهنگیان"/ مطالبه اجرای سریع‌تر رتبه‌بندی معلمان

گردهمایی فرهنگیان با عنوان پیوند با ولایت، پیگیری مطالبات فرهنگیان برگزار شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزای تسنیم؛ گردهمایی بزرگ فرهنگیان با عنوان “پیوند با ولایت، پیگیری مطالبات فرهنگیان” با حضور جمعی از معلمان در تالار فرهنگ ته..

گردهمایی فرهنگیان با عنوان پیوند با ولایت، پیگیری مطالبات فرهنگیان برگزار شد.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزای تسنیم؛ گردهمایی بزرگ فرهنگیان با عنوان "پیوند با ولایت، پیگیری مطالبات فرهنگیان" با حضور جمعی از معلمان در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

فرهنگیان در این مراسم شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، منافق حیا کن معلم رو رها کن و معلمان کشور فدائیان رهبر، سردادند.

در این مراسم مهدیزاده مدیر یکی از مدارس شهر تهران درباره مشکلات فرهنگیان طی سخنانی با اشاره به مشکلات اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: برای اجرای این طرح طی ۸ سال گذشته هیچ اقدامی انجام نشد و در ماه‌های پایانی در دولت قبل نمایشی مبنی بر مسیر اجرای رتبه بندی انجام گرفت و دولت قبل در شرایطی دستور اعمال رتبه بندی را داد که کیفیت آموزشی و دغدغه‌های معیشتی مورد توجه نبود.

وی ادامه داد: این طرح در دولت تدبیر و امید مانند هزاران طرح دیگر رها شده بود و فقط برای اعمال فشار به دولت آقای رئیسی در ماه‌های پایانی دولت قبل مورد توجه قرار گرفت.

این مدیر مدرسه با تاکید بر اینکه مهم‌ترین برنامه دولت برای فرهنگیان اجرای طرح رتبه بندی است، اظهار کرد: تمام مسئولان برای اجرا طرح نهایت تلاش را دارند و انتظار ما از دولت مردمی اجرای سریع‌تر رتبه بندی است.

همچنین معصومه بوربور معلم ابتدایی در شهر تهران افزود: چند سالی است که نقش و جایگاه معلم در جامعه کمرنگ جلوه داده شده است و همین مسأله باعث کاهش انگیزه در این قشر شده است.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم ناعادلانه دشمنان، شرایط اقتصادی مردم و قشر معلمان در وضعیت بد قرار گرفته است و این موضوع تمرکز معلمان را بر هم زده است لذا تقاضا دارم به وضعیت معیشتی معلمان با حساسیت بیشتری توجه شود.

مطالبات معلمان به حق است

بور بور مطرح کرد: در ماه‌های اخیر دشمنان انقلاب، به بهانه اعتراض به‌حق معلمان به وضعیت معیشتی‌شان، باعث تجمعات به ظاهر صنفی و غیرقانونی در سطح کشور شدند و از همینجا اعلام می‌کنیم که صرفا خواهان بهبود وضع معیشتی معلمان هستیم بدون شک اصل مطالبات معلمان حق است و مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید در جهت بهبود حقوق معلمان فعالیت کنند.

وی گفت: رتبه‌بندی حق عقب مانده معلمان است که بیش از ۱۰ سال در دستور کار دولت‌های قبل معطل مانده است اما اجازه نمی‌دهیم افرادی معلوم‌الحال و فرصت طلب با ورود به صفوف معلمی، به اعتبار معلمان خدشه وارد کنند، ما میراث داران حاج قاسم هستیم و برای تربیت نسل انقلابی تلاش می‌کنیم.

سکوت مدافعان صنفی معلمان در دولت قبل

همچنین یحیی ولایتی یکی از معلمان حاضر در این مراسم درباره مشکلات فرهنگیان اظهار کرد: مصوبه نهایی لایحه رتبه بندی معلمان نه با اصل لایحه اولیه تهیه شده و نه با موضوع همترازی حقوق هماهنگ است.

وی ادامه داد: عدم شفاف‌سازی چگونگی پرداخت‌ها و غیر واقعی دیدن بخشی از مولفه‌های ارزشیابی موجب رنجش، اعتراض و نگرانی فرهنگیان شده است اما آنهایی که به دنبال ساماندهی تجمعات اعتراض آمیز هستند و تحصن و به خیابان کشاندن فرهنگیان را فراهم کردند نابخشودنی‌ترین کار را برای فرهنگیان انجام داده‌اند.

این معلم به وجود جریان رادیکال اصلاح طلب که مورد حمایت دشمنان انقلاب است، اشاره و بیان کرد: این جریان از تیر ۷۸ تا آبان ۹۸ سه فتنه بزرگ برانداز را ساماندهی کردند و این مجموعه به عنوان نهاد ملی اصلاح طلبان پس از این برنامه‌ها، ناکارآمد نشان دادن نظام را کلید زدند و یکی از بزرگترین آنان اعتراضات بوده است.

ولایتی اضافه کرد: هم‌اکنون برنامه‌هایی مانند ساماندهی دو برنامه محکومیت پوشش و حجاب دختران درمدارس و حضور معلمان زن در اعتراضات را دنبال می‌کنند، این اقدامات خوراک سیاسی برای معاندان ایجاد کرد ضمن آنکه دامن زدن به شعار‌هایی مانند آزاد شدن زندانیان سیاسی را دنبال می‌کنند.

ولایتی افزود: در دولت گذشته، ادبیات توهین‌آمیز مختلف از مقامات بالای دولت نسبت به فرهنگیان ادا شد، جملاتی مانند «حقوق همینی که هست، شما با همین حقوق استخدام شدی، می خواهی بمان، می خواهی برو، کسی شما را زور نکرده است که بمانی» یا «معلمان را نباید پرتوقع کنید»؛ سؤال اینجاست که مدافعان دروغین حقوق فرهنگیان، چرا در برابر اهانت‌آمیزترین اقدامات سکوت کرده بودند و امروز محور دفاع صنفی و حقوق فرهنگیان شدند.

بانیان وضع موجود، برکنار شوند

در بیانیه پایانی گردهمایی فرهنگیان انقلابی که توسط مریم شهریاری یکی از معلم قرائت شد، آمده است: یاد استاد شهید، مرتضی مطهری که دغدغه اصلی او تحول اساسی و ارتقا و اصلاح جامعه اسلامی بود را گرامی می‌داریم و به روان پاک شهیدان رجایی و باهنر درود می‌فرستیم.

بنیان‌گذار انقلاب اسلامی معلم را حافظ استقلال کشور می‌داند و رهبر عزیز و فرزانه، معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور دانسته و همواره به مسؤولین امر ارتقا منزلت و معیشت معلمان را یادآوری فرمودند.

حال که دولت مردمی آیت الله رئیسی مستقر شده و تلاش دارد مرهمی باشد بر زخم‌های ناشی از کم کاری و بی کفایتی دولت قبل و تمام توان خود را به میدان آورده، متاسفانه دست‌هایی وابسته به بیگانه در صدد تخریب دولت و دستاوردهای آن می‌باشند، از این جمله برخی گروه‌های صنفی هستند که سوار بر خواسته بحق معلمین در خصوص معیشت و رتبه بندی، شعارهای ساختارشکنانه بی ربط سرداده و با دعوت معلمین برای تعطیلی کلاس و مدرسه و طرح موضوع در رسانه‌های معاند نظام، اهداف خیره سرانه‌ای را در سر می‌پروراند و از وجود معلمین به نفع اهداف حزبی خود سوء استفاده می‌نمایند. اینطور جا می‌اندازند که بقیه معلمین نیز همفکر و همراه با همین عده قلیل می‌باشند در صورتی که مسیر آحاد فرهنگیان از این گروهک‌ها جداست.

طی چهل‌ و اندی سال گذشته، معلم علی‌رغم تمامی مشکلات برای دفاع از مصالح کشور و ارزش‌های انقلاب پیمان بسته‌ است و با خون هزاران معلم شهید این پیمان را امضا کرده‌ است و دربرابر توطئه‌های دشمنان با بصیرت مردانه ایستاده است.

فرهنگیان، در راستای منویات مقام‌معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، بر خود فرض می‌دانند که به‌عنوان یک کنش‌گر فعال اجتماعی در حوزه تعلیم‌ و تربیت، در دفاع از منویات مقام‌ معظم رهبری و ارزش‌های نظام اسلامی گام برداردند و تلاش نمایند تا با انسجام‌بخشی بین فرهنگیان در تبیین ارزش‌های ناب نظام تعلیم‌ و تربیت اسلامی کوشا باشند.

لذا ما فرهنگیان هم نوا با فرهنگیان سراسر کشور ضمن تجدید بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی موارد ذیل را بعنوان نظر قاطع خود اعلام می‌داریم:

۱٫سند تحول بنیادین که مورد تصویب شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی و به‌ویژه تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته‌ است و بیش‌ از ده سال از عمر آن می‌گذرد اما بدلیل بی انگیزه بودن مسؤولین گذشته در اجرای آن، بارقه امیدی را در مدرسه روشن نساخته‌ است. به‌نظر می‌رسد تا تحولی در اعضای شورای‌ عالی آموزش‌ و پرورش که مسؤولیت مستقیم اجرای سند را داشته‌اند، انجام نشود نباید انتظار داشت تحولی در روند نگران‌کننده مدارس پدید آید از دولت انقلابی آیت الله رئیسی انتظار داریم نسبت به اجرایی کردن مفاد سند تحول بنیادین گام های قوی‌تری برداشته شود

۲٫ همچنان که در سند تحول یادآوری شده و در سیاست‌های ابلاغی و سخنان مقام‌ معظم رهبری هم به کرات اشاره شده‌ است و رئیس‌جمهور نیز با جمله‌ به‌ یادماندنی «یک‌بار برای همیشه» بر حل مشکلات معیشتی معلم تأکید کرده‌اند باید به موضوع اقتصاد آموزش‌ و پرورش و معیشت معلم به‌ عنوان یک مسأله ملی نظیر اشتغال و اقتصاد و کرونا نگریست زیرا تا زمانی‌که وضعیت اقتصادی آموزش‌ و پرورش و معیشت معلم، تحولی اساسی پیدا نکند استعدادهای فرهیخته، معلمی را به‌عنوان گزینه اول شغلی خود انتخاب نخواهند کرد و پیامد آن ادامه افت وضعیت آموزشی و تربیتی کنونی خواهد بود. از دولت محترم و وزارت آموزش و پرورش خواستار تحقق این امر و در گام فوری اجرای قانون رتبه بندی معلمان و لحاظ امتیازات ویژه آن برای معلمین می‌باشیم.

۳٫در دوره‌ای که گذشت شاهد تضعیف امور تربیتی و افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در داخل مدرسه هستیم، بر خلاف دیدگاهی که مربی پرورشی را مسؤول امور اعتقادی، آن‌ هم در قالب‌های غیر جذاب می‌داند فعالیت‌های پرورشی متمم و مکمل فعالیت‌های آموزشی است و لازم است به همه شش ساحت تعلیم و تربیت عنایت گردد تا خروجی آموزش و پرورش محصولی تک بعدی نباشد. از دولت و وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود با تقویت این نهاد موثر در راستای ارتقا برنامه‌های تربیتی در مدارس حمایت و بودجه های مناسبی را اختصاص دهد.

۴٫یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در انتصاب مدیران آموزش‌ و پرورش کمتر مورد توجه قرار گرفته، آن است که مدیران این دستگاه چه در سطح ستاد و چه در استان‌ها و مناطق باید از میان شخصیت‌های فرهنگی کارآزموده و مورد پذیرش جامعه معلمان منصوب گردند و نیز برون سپاری انتخاب مدیران به استانداران یا دیگر شخصیت‌ها موجب تضعیف استقلال آموزش‌ و پرورش می‌شود و بر روند تعلیم‌ و تربیت خدشه وارد می‌سازد، اصلاح این روند جهت تقویت آموزش و پرورش مورد انتظار فرهنگیان است.

۵٫دانشگاه فرهنگیان فرزند ناتنی مراکز تربیت‌معلم است، مراکزی که توسط شهیدان رجایی و باهنر تأسیس شدند و در دوران خود تحولی شگرف در آموزش‌ و پرورش پدید آوردند اما دانشگاه فرهنگیان نتوانسته‌ است چنان‌که باید از آن الگوی موفق بهره‌گیری نماید. لازم است با یک برنامه‌ریزی مناسب، اساتید دانشگاه فرهنگیان از میان معلمان دارای مدرک دکتری انتخاب شوند چرا که اساتید این دانشگاه در مقام معلم معلمان قرار می‌گیرند و نقش تربیتی آنان کمتر از تأثیر آموزشی‌شان نیست درعین‌حال دانشگاه فرهنگیان نیاز به حمایت از نظر فضای فیزیکی تجهیزات و اعتبارات و اساتید دارد تا بتواند ظرفیت عظیم مورد نیاز آموزش‌ و پرورش را تأمین نماید.

۶٫ پیشینه معلمان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و عرصه‌های مدیریتی کشور و نمایندگی مجلس پیشینه‌ای افتخارآفرین است اما در شرایط کنونی این جایگاه نیاز به تحول دارد و شخصیت‌های انقلابی معلمان باید برای حضور چشمگیر جامعه فرهنگیان در صحنه‌های انقلاب قیام کنند و نگذارند برخی افراد وابسته در پوشش دفاع از حقوق معلم، اهداف دشمن را پیگیری نمایند و برای رودررو قرار دادن معلم با نظام جمهوری اسلامی توطئه کنند.

در سال گذشته عوامل پشت‌پرده و سرسپرده برخی گروه‌ها تلاش کردند مشکلات معلمان را دستاویز اهداف سیاسی خود قرار دهند و در بیانیه‌ها و شعارهایشان از واژه‌های ساختارشکنانه استفاده کردند و با تمسک به شبکه‌های ماهواره‌ای معاند انقلاب و نظام و اپوزیسیون خارجی برای اهداف براندازانه خود بهره جستند تا به خیال خود جنبش معلمان را در راستای جنبش اجتماعی تمامی اقشار سامان‌دهی نمایند.

این در حالی‌ است که در طی هشت سال دوره دولت سابق، رتبه‌بندی که مورد تأکید برنامه توسعه ششم کشور بوده، هشت سال به تعویق افتاده و اموال فرهنگیان در صندوق ذخیره هم به تاراج رفت اما همین گروه‌های صنفی دم فرو بستند و صدایی از آنها شنیده نشد اما هنوز دو سه ماهی از روی کار آمدن دولت آقای رئیسی نگذشته بود که تحریکات خود را برای شروع اعتراضات آغاز کردند.

بدینوسیله اکثریت معلمان آگاه و بصیر کشور اسلامی ضمن محکوم کردن تحرکات برخی گروه‌های صنفی در رسیدن به اهداف خود از این اقدامات ناشایست برائت و بیزاری جسته و آنرا محکوم می‌نماییم.

۷٫ از اقدامات دولت و وزارت آموزش و پرورش در واکسینه کردن اکثریت معلمان و دانش‌آموزان، بازگشایی مجدد مدارس پس از تعطیلات کرونایی، تشکیل قرارگاه جهادی رسیدگی به مناطق محروم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

۸٫جامعه فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند هرچه سریعتر نسبت به برکناری مدیرانی که از بانیان وضع موجود و تشدید مشکلات معلمان می‌باشند اقدام نماید.

۹٫ جامعه فرهنگیان در راهپیمایی روز قدس حضور پرشور خواهد داشت و اعلام می‌داریم که آرمان امت اسلام در آزادسازی قدس شریف و سرزمین فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست با خیانت چند دولت سازشکار از بین نخواهد رفت و همانطور که در قرن جدید هجری سنگ پرانی فلسطینی جای خود را به پرتاب موشک داده انشاالله با خیزش امت اسلامی آزادسازی این اماکن مقدس را شاهد خواهیم بود.

تجمع برخی معلمان در استان‌های مختلف برای اجرای کامل رتبه‌بندی

نقل و انتقال اضطراری حذف شد/ توضیح وزیر درباره احتمال افزایش بازنشستگی معلمان پس از رتبه‌بندیافزایش امتیاز مدرک تحصیلی در رتبه‌بندی معلمان/بیشترین سهم برای شایستگی‌های عمومیاجرای رتبه‌بندی از مهر امسال "بازنشستگی گسترده معلمان" را در پی خواهد داشت!جزئیات شاخص‌های رتبه‌بندی، ارتقا و تنزل رتبه معلمانرأی دیوان عدالت اداری درباره تقلیل ساعت هفتگی تدریس معلمان مدارس استثنایی

انتهای پیام/

فدراسیون صنعت نفت ایران